Przedświąteczne oszustwo. Straciła 15 tys. zł
Jak doszło do oszustwa
W niedzielę 21 grudnia 44-letnia mieszkanka powiatu myślenickiego wystawiła dziecięce buty na popularnej platformie sprzedażowej. Po krótkiej wymianie wiadomości rzekomy kupujący poprosił o kontynuowanie rozmowy poza serwisem i przesłał link, który miał umożliwić sprawdzenie płatności. Na wskazany adres e-mail kobieta otrzymała wiadomość z odnośnikiem do logowania. Następnie skontaktowali się z nią fałszywi konsultanci platformy i pracownicy banku. Przekonana o autentyczności kontaktów autoryzowała transakcje i straciła 15 000 zł.
Apel policji
Komenda Powiatowa Policji w Myślenicach przypomina, że tego typu oszustwa nasilają się przed świętami. Każdego dnia wpływają zgłoszenia o podobnych przestępstwach, w których pokrzywdzeni tracą różne kwoty pieniędzy. Policja apeluje o zachowanie szczególnej ostrożności.
Jak się chronić
- Nie przenoś rozmów poza czat dostępny na portalu sprzedażowym.
- Nie klikaj w linki przesyłane przez potencjalnych kupujących.
- Nie loguj się do bankowości elektronicznej za pośrednictwem otrzymanych wiadomości.
- Weryfikuj tożsamość dzwoniących i kontaktuj się z bankiem wyłącznie przez oficjalne kanały.
- Zachowaj ograniczone zaufanie i zdrowy sceptycyzm wobec nietypowych próśb.
Uwaga na fałszywe wiadomości i telefoniczne podszywanie się pod instytucje - KMP w Myślenicach
źródło informacji: KMP w Myślenicach / policja.pl









